ჰოვარდ გარდნერის მრავალმხრივი ინტელექტის თეორიის გამოყენება
ქიმიის გაკვეთილზე.
ახალი სქემა:
1.მოდელების აგება: ფიზიკურ-კინესტეტიკური (შეხება), სივრცული (ვიზუალური
ობიექტების გონებაში წარმოხატვა და პრაქტიკაში შესრულება).
2. ფორმულების და ქიმიური რეაქციის განტოლების დაწერა:
ინტრაპერსონალური, ლოგიკურ/მათემატიკური, ლინგვისტურ/ენობრივი.
3.ეკოლოგია: ეგზისტენციალური/ემფატია, ბუნებრივი (წყლის
გასუფთავება, წყლის სისუფთავის დაცვა).
4.მსჯელობა, აზრის გამოხატვა: ინტრაპერსონალური, ლოგიკურ/მათემატიკური,
ლინგვისტურ/ენობრივი.
5.დაკვირვება: ინტრაპერსონალური (ცდების ჩატარების პროცესი)
.
6.ფიფკების ვალსი: ფიზიკურ-კინესტეტიკური, სივრცითი
(ვიზუალური ობიექტების გონებაში წარმოსახვა),მუსიკალური .
7.ნაკადულის მოძრაობა,წვიმა: ნატურალისტური, მუსიკალური, ფიზიკურ-კინესტეტიკური.
კითხვების დასმა
გასასვლელი ბილეთი.
1
|
რომელი მარილის გამოყენებით
(ფერადის თუ უფეროს) სწორად შეგიძლიათ წყალში
მარილების ხსნადობაზე მსჯელობა.
|
|
2
|
გეოგრაფიის, ბიოლოგიის და ფიზიკის გაკვეთილზე მიღებული ცოდნის საფუძველზე
რა შეგიძლიათ თქვათ წყლის თვისებების შესახებ.
|
|
3
|
ქიმიური ფორმულიდან გამომდინარე გამოიტანეთ აზრი : ეკუთვნის თუ არა წყალი
ოქსიდების კლასს.
|
|
4
|
შენი აზრით არსებობს თუ არა
წყლის ეკოლოგიის პრობლემები ჩვენთან ქალაქში,
მსოფლიოში? რას იზამდი პირადათ წყლის სისუფთავის დაცვისათვის?
|
|
5
|
შენი აზრით, წყლის რომელი თვისება მეტად მნიშვნელოვანია? რატომ? დაასაბუთე
შენი აზრი მაგალითებით.
|
|
შეფასების სქემა გაკვეთილზე ჩართულობისათვის:
ქულები
1-10
|
შეფასების დონეები
|
1-4
|
მოსწავლე იშვიათად მონაწილეობს გაკვეტილის მსვლელობაში, შესაძლებელია
ხელსაც უშლიდეს გაკვეთილის მსლელობას, გამოხატავს გაკვეთილის პროცესის მიმართ ინდიფერანტულ
ან აგრესიულ დამოკოდებულებს.
|
5-6
|
მოსწავლე დამოუკიდებლად არ ერთვევა გაკვეთილის მსვლელობაში, იშვიათად
იჩენს ინიციატივას, მასწავლებლის დახმარების გარეშე მისი ჩართულობა ხშირად არ მჟღავნდება.
|
7-8
|
მოსწავლე დამოუკიდებლად ერთვევა გაკვეთილის მსვლელობაში, ცდილობს იყოს
აქტიური, მაგრამ მისი აქტიურობა ქმნის პრობლემებს-მაგ.,ის ზედმეტად ბევრს საუბრობს,
აწყვეტინებს მოსაუბრებს, ხანდახან ცდილობს ზედმეტი აქტიურობით დამალოს საკუთარი მოუმზადებლიბა, ზოგჯერ არ სცემს
პატივს სხვის მუშაობას დასხვა.
|
9-10
|
მუდმივად მზადაა მონაწილეობა მიიღოს გაკვეთილის მსვლელობაში, დამოუკიდებლად
ერთვევა მუშაობაში, დისკუსიასა თუ პრობლემების გადაჭრაში, ეხმარება და პატივს სცემს
სხვებს, კარგად აქვს გაცნობიერებული საკუთარი
როლი კლასის მიერ რაიმეს შესწავლისას.
|
დაკვირვების შეფასების რუბრიკა
შეფასება/კრიტერიუმი
|
არადაკმაყოფილებელი
|
დაკმაყოფილებელი
|
კარგი
|
აქტიურობა მთელი გაკვეთილის
პროცესში
|
არ აქტიურობს
|
ნაწილობრივად აქტიურობს
|
ხშირად სულ აქტიურია
|
გაკვეთილისთვის მზაობა
|
არ არის მზად
|
ნაწილობრივად მზადთაა
|
სულ არი მზად
|
ჯგუფური მუშაობაში მონაწილეობა
|
პასიური
|
საშულოდ აქტიური
|
აქტიური მონაწილე
|
პრეზენტაციის შეფასება:
შედეგები
|
1-4
|
5-6
|
7-8
|
9-10
|
შესავლის
გაკეთება,
თემის ცოდნა
წყლის. ერთერთადი თვისება-კარგი გამხსნელია.
|
სულ არიცის თემასთნ დაკავშირებული საკითხები.
არსი არ იცის.
|
ნაწილობრივად იცის ზოგიერთი საკითხები.
|
კარგად იცის სასწავლო მასალა, ზოგჯერ შეუძლია
სათანადო მაგალითების მოყვანა.
|
კარგად იცის მასალა, სულ სწორად იმსჯელებს
სათანადო მაგალითების შესახებ.
|
საუბარი და თემასთან შესაბამისობა
|
გაუგებრადი, თემასთან არ არის დაკავშირებული.
|
ხშირად
იმეორებს ერთსა და იმავეს, ტერმინებში აკეთებს შეცდომებს.
|
გამართული
და გასაგები ენით, ლაკონური და
მკაფიო, ტერმინების მნიშვნელობა იცის.
|
გამართული
და გასაგებია, ლაკონური და მკაფიო, საუბრობს დარწმუნებით, ტერმინების მნიშვნელობა კარგად იცის.
|
რესურსების გამოყენება
|
ხსნადობის ტაბულას
ვერ იყენებს
|
ხსნადობის ტაბულას იყენებს არა სწორად
|
ხსნადობის ტაბულას იყენებს ხშირად სწორად
|
ხსნადობის ტაბულას სულ იყენებს სწორად.
|
ჯგუფური მუშაობის შეფასება:
კრიტერიუმები
|
წარუმატებელი
|
დამაკმაყოფილია
|
წარმატებელია
|
წევრის
ჩართულობა მუშაობაში
|
ყველა
წევრი არ არის ჩართული
|
უმრავლესობა
ჩართულია
|
ყველა
ჩართულია
|
ურთიერთმოსმენისა
და აზრის გაზიარების უნარი
|
კამათობენ, არ უსმენენ ერთმანეთს
|
ხმაურობენ, ნაკლებად აზირებენ ერთმანეთის აზრს
|
უსმენენ
ართმანეთს და აზიარებენ ერთმანეთის აზრს
|
ინსტრუქციის
მიხედვით მუშაობა
|
ზუსტად
ვერ მიყვებიან ინსტრუქციას
|
ნაწილობრივ
მიყვებიან ინსტრუქციას
|
მუშაობენ
ინსტრუქციის მიხედვით
|
დროის
ლიმიტის დაცვა
|
ვერ
იტევიან განსაზღვრულ დროში
|
უმნიშვნელოდ
გადააცდინეს დროს
|
დაიცვეს
დროის ლიმიტი
|
ლიდერის
როლი,ფუნქციების სწორი განაწილება
|
ვერ
მართავს ჯგუფის მუშაობას, ფუნქციები
არა სწორად განაწილებულია.
|
ზოგჯერ ახერხებს, ფუნქციები ნაწილობრივად სწორად განაწილებულია.
|
კარგად მართავს,
ჯგუფის წევრების ფუნქციები სწორად განაწილებულია.
|
ახალი სქემა:
Комментариев нет:
Отправить комментарий