შეფასების სქემები

ჰოვარდ გარდნერის მრავალმხრივი ინტელექტის თეორიის გამოყენება ქიმიის გაკვეთილზე.
1.მოდელების აგება:   ფიზიკურ-კინესტეტიკური (შეხება), სივრცული (ვიზუალური ობიექტების გონებაში წარმოხატვა და პრაქტიკაში შესრულება).
2. ფორმულების და ქიმიური რეაქციის განტოლების დაწერა: ინტრაპერსონალური, ლოგიკურ/მათემატიკური, ლინგვისტურ/ენობრივი.
3.ეკოლოგია: ეგზისტენციალური/ემფატია, ბუნებრივი (წყლის გასუფთავება, წყლის სისუფთავის დაცვა).
4.მსჯელობა, აზრის გამოხატვა: ინტრაპერსონალური, ლოგიკურ/მათემატიკური, ლინგვისტურ/ენობრივი.
5.დაკვირვება: ინტრაპერსონალური (ცდების ჩატარების პროცესი) .
6.ფიფკების ვალსი: ფიზიკურ-კინესტეტიკური, სივრცითი (ვიზუალური ობიექტების გონებაში წარმოსახვა),მუსიკალური .
7.ნაკადულის მოძრაობა,წვიმა:  ნატურალისტური, მუსიკალური, ფიზიკურ-კინესტეტიკური.



კითხვების დასმა

გასასვლელი ბილეთი.

1
რომელი მარილის  გამოყენებით (ფერადის თუ უფეროს) სწორად შეგიძლიათ  წყალში მარილების ხსნადობაზე  მსჯელობა.
2
გეოგრაფიის, ბიოლოგიის და ფიზიკის გაკვეთილზე მიღებული ცოდნის საფუძველზე რა  შეგიძლიათ თქვათ წყლის თვისებების შესახებ.
3
ქიმიური ფორმულიდან გამომდინარე გამოიტანეთ აზრი : ეკუთვნის თუ არა წყალი ოქსიდების კლასს. 
4
 შენი აზრით არსებობს თუ არა წყლის ეკოლოგიის პრობლემები  ჩვენთან ქალაქში, მსოფლიოში?   რას იზამდი  პირადათ წყლის  სისუფთავის დაცვისათვის?
5


შენი აზრით, წყლის რომელი თვისება მეტად მნიშვნელოვანია? რატომ? დაასაბუთე შენი აზრი მაგალითებით.


                                       





შეფასების სქემა გაკვეთილზე ჩართულობისათვის:

ქულები
1-10
                                 შეფასების დონეები
1-4
მოსწავლე იშვიათად მონაწილეობს გაკვეტილის მსვლელობაში, შესაძლებელია ხელსაც უშლიდეს გაკვეთილის მსლელობას, გამოხატავს გაკვეთილის პროცესის მიმართ ინდიფერანტულ ან აგრესიულ დამოკოდებულებს.
5-6
მოსწავლე დამოუკიდებლად არ ერთვევა გაკვეთილის მსვლელობაში, იშვიათად იჩენს ინიციატივას, მასწავლებლის დახმარების გარეშე მისი ჩართულობა ხშირად არ მჟღავნდება.
 7-8
მოსწავლე დამოუკიდებლად ერთვევა გაკვეთილის მსვლელობაში, ცდილობს იყოს აქტიური, მაგრამ მისი აქტიურობა ქმნის პრობლემებს-მაგ.,ის ზედმეტად ბევრს საუბრობს, აწყვეტინებს მოსაუბრებს, ხანდახან ცდილობს ზედმეტი აქტიურობით  დამალოს საკუთარი მოუმზადებლიბა, ზოგჯერ არ სცემს პატივს სხვის მუშაობას დასხვა.
9-10
მუდმივად მზადაა მონაწილეობა მიიღოს გაკვეთილის მსვლელობაში, დამოუკიდებლად ერთვევა მუშაობაში, დისკუსიასა თუ პრობლემების გადაჭრაში, ეხმარება და პატივს სცემს სხვებს, კარგად აქვს გაცნობიერებული  საკუთარი როლი კლასის მიერ რაიმეს შესწავლისას.

                                     

დაკვირვების შეფასების რუბრიკა

    შეფასება/კრიტერიუმი
არადაკმაყოფილებელი
დაკმაყოფილებელი
კარგი
აქტიურობა  მთელი გაკვეთილის პროცესში
არ აქტიურობს
ნაწილობრივად აქტიურობს
ხშირად სულ აქტიურია
გაკვეთილისთვის მზაობა
არ არის მზად
ნაწილობრივად მზადთაა
სულ არი მზად
ჯგუფური მუშაობაში მონაწილეობა
პასიური
საშულოდ აქტიური

აქტიური მონაწილე




პრეზენტაციის შეფასება:

შედეგები
 1-4
5-6
7-8
9-10
შესავლის გაკეთება, 
თემის ცოდნა
წყლის. ერთერთადი თვისება-კარგი გამხსნელია.
სულ არიცის თემასთნ დაკავშირებული საკითხები. არსი არ იცის.
ნაწილობრივად იცის ზოგიერთი საკითხები.


კარგად იცის სასწავლო მასალა, ზოგჯერ შეუძლია სათანადო მაგალითების მოყვანა.
კარგად იცის მასალა, სულ სწორად იმსჯელებს სათანადო მაგალითების შესახებ.
საუბარი და თემასთან შესაბამისობა
გაუგებრადი, თემასთან არ არის დაკავშირებული.
ხშირად იმეორებს ერთსა და იმავეს, ტერმინებში აკეთებს შეცდომებს.
გამართული და გასაგები ენით, ლაკონური და მკაფიო, ტერმინების მნიშვნელობა იცის.
გამართული და გასაგებია, ლაკონური და  მკაფიო, საუბრობს დარწმუნებით, ტერმინების მნიშვნელობა კარგად იცის.
რესურსების გამოყენება
ხსნადობის ტაბულას ვერ იყენებს
ხსნადობის ტაბულას იყენებს არა სწორად
ხსნადობის ტაბულას იყენებს ხშირად  სწორად
ხსნადობის ტაბულას სულ იყენებს   სწორად.


ჯგუფური მუშაობის შეფასება:

კრიტერიუმები
წარუმატებელი
დამაკმაყოფილია
წარმატებელია
წევრის ჩართულობა მუშაობაში
ყველა წევრი არ არის ჩართული
უმრავლესობა ჩართულია

ყველა ჩართულია
ურთიერთმოსმენისა და აზრის გაზიარების უნარი
კამათობენ,  არ უსმენენ ერთმანეთს
ხმაურობენ,  ნაკლებად აზირებენ ერთმანეთის აზრს
უსმენენ ართმანეთს და აზიარებენ  ერთმანეთის აზრს
ინსტრუქციის მიხედვით მუშაობა
ზუსტად ვერ მიყვებიან ინსტრუქციას
ნაწილობრივ მიყვებიან ინსტრუქციას

მუშაობენ ინსტრუქციის მიხედვით
დროის ლიმიტის დაცვა
ვერ იტევიან განსაზღვრულ დროში
უმნიშვნელოდ გადააცდინეს დროს

დაიცვეს დროის ლიმიტი
ლიდერის როლი,ფუნქციების სწორი განაწილება
ვერ მართავს ჯგუფის მუშაობას, ფუნქციები არა სწორად განაწილებულია.
 ზოგჯერ ახერხებს, ფუნქციები ნაწილობრივად სწორად განაწილებულია.

კარგად მართავს, ჯგუფის წევრების ფუნქციები სწორად განაწილებულია.


ახალი სქემა:

Комментариев нет:

Отправить комментарий