სასწავლო დროის განაწილება
თემების მიხედვით
66 აკადემიური საათი
მე-9 კლასი
საგანი: ქიმია
მასწავლებელი: ლუკაშევსკაია
ნატალია
#
|
გაკვეთილის თემა
|
მისაღწევი შედეგები
|
აქტივობები
|
დავალება
და
დრო
|
საათ.
რაოდ.
|
გამეორება
|
იცის
ატომის და მოლეკულის განმარტება. ვალენტობა.
მარტივი და რთული ნივთიერება. ოქსიდები, მჟავები, ფუძეები, მარილები.
ქიმიური რეაქციის ტიპები:
შეერთების, დაშლის , ჩანაცვლების, მიმოცვლის.
|
მე-8 კლ. მასალები
|
5
17.09
21.09
24.09
28.09
1.10
|
||
#1
|
თავი
|
რაოდენობრივი თანაფარდობანი ქიმიაში
|
18სთ.
|
||
1
|
მოლი
|
იცის
ნივთიერების საზომი ერთეული-მოლი.
ქიმ.ტოლობაში მოლეკულების ან ატომების თანაფარდობა შესაბამისი მოლური
თანაფარდობას ტოლია.
|
ლოგიკური აზროვნება,
მსჯელობა,
ანალიზი.
|
§1
|
2
5.10
8.10
|
2
|
მოლური მასა
|
იყენებს მოლური მასის ცნებას ამოცანების ამოხსნისას.
გამოთვლის ნივთიერების მოლურ მასას.
გამოთვლის გარკვეული რაოდენობის
ნივთიერბის მასას და რაოდენობის მიხედვით განსაზღვრავს უცნობი ნივთიერების მოლურ
მასას.
|
მსჯელობა,
ანალიზი,
დასკვნების გაკეთება.
|
§2
|
1
12.10
|
3
|
გაანგარისება ქიმიური ფორმულებს მიხედვით.
ფორმულის დადგენა.
პრაქტიკუმი 1.
|
ხსნის ამოცანებს ფორმულების მიხედვით
|
ლოგიკური აზრონება, მონაცემთა ორგანიზება,
წინმსწრები ცოდნის აქტივირება.
|
პრაქტიკუმი
#1
|
2
15.10
19.10
|
4
|
გაანგარიშებები ქიმიური ტოლობების მიხედვით
პრაქტიკუმი 2
|
ამოცანებს გაანგარიშებს ქიმიურ ტოლობების მიხედვით.
|
კრეატიული, შემოქმედებითი აზროვნება, ცოდნის გამოყენება პრობლემის გადასაწყვეტად.
ანგორითმის გამოყენებით ამოცანების ამოხსნა.
|
პრაქტიკუმი
#2
|
2
22.10
26.10
|
5
|
ავოგადროს კანონი.
მოლური მოცულობა.
|
გაანგარიშების დროს იყენებს ავოგადროს კანონს და გამოთვლის სხვადასხვა
აირის მოლურ მოცულობას ერთნაირ პირობებში,
რომელიმე აირის მოცულობას სხვადასხვა პირობებში.
|
დაკვირვება, ანალიზი,
კრიტიკული აზროვნება, ცოდნის პრაქტიკაში გამოყენება.
|
§3
|
1
29.10
|
6
|
აირთა მოცულობითი თანაფარდობანი ქიმიური რეაქციაში.
|
იცის, რომ აირების მოლური თანაფარდობანი ქიმიური რეაქციის დროს მოცულიბითი
თანაფარდობას ტოლოია.
|
გამოთვლითი ამოცანების ამოხსნა.
შემოქმედებითი აზროვნება.
|
1
2.11
|
|
7
|
აირების ფარდობითი სიმკვრივე
|
მსჯელობითმიდის დასკვნამდე, რომ აირების სიმკვრივეთა ფარდობა მათი მოლური მასების ფარდობა.
ცოდნის ტრანსფერი-კავშირი ფიზიკასთან.
|
მონაცემთა ანალიზი,
შემოქმედებითი აზროვნება
|
1
5.11
|
|
8
|
გაანგარიშებითი ამოცანების ამოხსნა ავოგადროს კანონისა და მისი შედეგების გათვალისწინებით. პრაქტიკუმი3
|
იცის ავოგადროს კანონი და მისგან გამომდინარე შედეგები, რის სფუძველზე
აწარმოებს გაანგარიშებებს.
|
ლოგიკური აზროვნება, ცოდნის გამოყენება პრობლემის გადასაჭრელად.
|
პრაქტიკუმი
#3
|
2
9.11
12.11
|
9
|
ამოცანები დამოუკიდებელი მუშაობისათვის
|
ხსნის ამოცანებს ,
თეორიურ ცცოდნას იყენებს პრაქტიკაში.
|
დაკვირვება, ანალიზი, კრიტუკული აზროვნება.
|
2
16.11
19.11
|
|
10
|
თემის განზოგადება
|
მიღებული ცოდნის გააზრება და
განმტკიცება.
მსჯელობს ფა ტესტების საშუალებით ამოწმებს ცოდნას.
|
დაკვირვება,
დასკვნების გაკეთება.
|
2
22.11
26.11
|
|
11
|
შემაჯამებელი მუშაობა
|
თემის შესწავლის შემდეგ მიღებული ცოდნისა და უნარ-ჩვევების გამოყენება.
|
ტესტირება
|
1
30.11
|
|
12
|
ტესტური მუშაობის ანალიზი
|
ტესტური მუშაობის შედეგების ანალიზი,
დაშვებული შეცდომების გააზრება.
|
დაკვირვება,
ანალიზი,
დისკუსია,
აზრების გამოთქვა,
დასკვნების გაკეთება.
|
1
3.12
|
|
#2
|
თავი
|
მეტალები და არამეტალები
|
3
|
||
1
|
მეტალები,
არამეტალები.
ფიზიკური
თვისებები.
|
განასხვავებს მტალურ და არამეტალურ ელემენტებს.
აღწერს მეტალების და არამეტალების საერთო თვისებებს. მსჯელობს მათ შორის
მსგავსება-განსხვავებაზე.
გამოავლენს ზოგად
კანონზომიერებებს.
|
მსჯელობა,
დაკვირვება,
დასკვნის გაკეთება.
|
§4
|
1
7.12
|
2
|
წარმოდგენა
შენადნობებზე
|
ასახელებს შენადნობებს და
მსჯელობს მათ თვისებებზე
იცის მათი გამოყენების
სფეროები.
|
დაკვირვება,
მონაცემების
ანალიზი.
|
§5
|
1
10.12
|
3
|
წარმოდგენა
მეტალთა
კოროზიაზე
|
იცის კოროზიის გამომწვევი
მიზეზები და მათთან
ბრძოლის საშუალებები.
|
მსჯელობა,
განზოგადება,
სისტემატიზაცია.
|
§6
|
1
14.12
|
#3
|
თავი
|
არაორგანული ნაერთთა
კლასები
|
22
|
||
1
|
ოქსიდები
|
ადგენს ოქსიდების ფორმულებს ვალენტობის
მიხედვით,
მსჯელობს მათ ნომენკლატურაზე და ფიზიკურ თვისებებზე.
|
სქემებზე და ტექსტზე მუშაობა,
დისკუსია,
შედარება/ მოდელების აგება.
|
§7
|
1
17.12
|
2
|
ოქსიდების ქიმიური თვისებები
|
იცის
ოქსიდების ქიმიური
თვისებები,
წერს რეაქციის ტოლობებს,
ატარებს ექსპერიმენტს,
განაზოგადებს მიღებულ
შედეგებს.
|
ექსპერიმენტზე დაკვირვება,
ექსპერიმენტის ჩატარება,
დასკვნის გამოტანა.
|
2
21.12
24.12
|
|
3
4
|
შემაჯამებელი მუშაობა
ტესტური სამუშაოს ანალიზი
|
თემის შესწავლისშემდეგ მიღებულუ ცოდნისა და უნარ-ჩვევების გამოყენება.
დაშვეული უზუსტობების
გააზრება.
|
ტესტირება
დაკვირვება,
ანალიზი,
დასკვნების გამოტანა.
|
1
28.12
1
17.01
|
|
5
|
ამფოტერული ოქსიდები,
ოქსიდების მიღება.
|
იცის რა განაპირობებს ოქსიდების ამფოტერობას,
წერს რეაქციის ტოლობებს,
იცის ოქსიდების მიღების ხერხები.
|
მონაცემების ანალიზი,
დასკვნების გამოტანა,
მიზეზ-შედეგობრივი
კავშირის დადგენა.
|
2
21.01
24.01
|
|
6
|
ფუძეები.ქიმიური
თვისებები.
|
იცის ფუძეების ქიმიური თვისებები,
ადგენს შესაბამის რეაქციის
ტოლობებს,
აკვერდება ექსპერიმრნტს,
აანალიზებს მიღებულ შედეგებს.
|
ექსპერიმენტზე
დაკვერვება,
ანალიზი, შედეგების განზოგადება,
ცოდნის გამოყენება ექსპერიმენტული
ამოცანების ამოხნისას.
|
§8
|
1
28.01
|
7
|
ამფოტერული ჰიდროქსიდები
|
განასხვავებს ამფოტერულ
ჰიდროქსიდებს და ფუძეებს, ატარებს ცდებს ამფოტერობაზე,
წერს შესაბამის რეაქცის ტოლობებს.
|
ინფორმაციის მიწოდება,
დისკუსია,
ექსპერიმენტზე დაკვირვება.
|
1
1.02
|
|
8
|
ფუძეების მიღება
|
იცის ფუძეების მიღების ხერხები,
წერს შესაბამის რეაქცის
ტოლობებს,
მსჯელობს ფუძეების გამოყენებაზე.
|
ინფორმაციის მიწოდება,
დისკუსია,
ექსპერიმენტზე დაკვირვება.
|
1
4.02
|
|
9
|
მჟავების კლასიფიკაცია,
ფიზიკური
თვისებები.
|
მსჯელობს მჟავების კლასიფიკაციაზე, მჟავადან გამოყობს მჟავურ
ნაშთს და განსაზღვრავს
მის ვალენტობას.
|
დაკვირვება,
ანალიზი,
მსჯელიბა.
|
§9
|
1
8.02
|
10
|
მჟავების ქიმიური თვისებები
|
მსჯელობს მჟავების ქიმიურ თვისებებზე,
წერს რეაქციის ტოლობებს,
განიხლავს მიმდინარეობის პირობებს.
|
მსჯელობა,
ლოგიკური აზროვნება,
ექსპერიმენტის მიხედვით დასკვნის გაკეთება.
|
1
11.02
|
|
11
|
მჟავების მიღება
|
ასახელებს მჟავების მიღების მეთოდებსა და მსჯელობს მასზე.
|
ანალიზი,
დაკვირვება,
ანზოგადება.
|
1
15.02
|
|
12
|
მარილები
|
მსჯელობს მარილების შედგენილობაზე და სახელწოდებებზე
|
შედარება,
ანალიზი,
დასკნის გაკეთება.
|
§10
|
1
18.02
|
13
|
მარილების ქიმიურური
თვისებები
|
იცის მარილების ქიმიური თვისებები.
მსჯელობს მისი მიმდინარეობის პირობებზე.
|
ექსპერიმენტზე
დაკვირვება,
მსჯელობა.
|
§10
|
1
22.02
|
14
|
მარილების მიღება
|
აანალიზებს რთული ნივთიერების კლასების თვისებებს,
ანალიზის საფუძველზე
ადგენს მარილების მიღების ხერხებს.
|
დაკვირვება,
ანალიზი,
განზოგადება,
დასკვნის გამოტანა.
|
1
25.02
|
|
15
|
მჟავა და ფუძე მარილები
|
ასახელებს მჟავა და ფუზე მარილებს,
სჯელობს მათ შედგენილობაზე,
იცის მათი დასახელება.
|
განზოგადება,
მონაცემთა ანალიზი.
|
1
1.03
|
|
16
17
|
კავშირი
ნაერთთა კლასების შორის
თემის
განზოგადება
|
იციც ნაეთთა კლასების თვისებები და ამის საფუძველზე ადგენს კავშირს მათ
შორის,
წერს რეაქციის ტოლობებს.
მსჯელობს და ტესტების საშუალებით ამოწმებს ცოდნას.
|
დისკუსია,
დაკვირვება,
შედარება,
კავშირის დადგენა.
დაკვირვება,
ანალიზი.
|
1
4.03
1
12.03
|
|
18
|
შემაჯამებელი
მუშაობა
|
თემის შესწავლის შემდეგ
მიღებუკი ცოდნისა და უნარ-ჩვევების გამოყენება.
|
ტესტერება.
|
1
15.03
|
|
19
|
შემაჯამებელი
სამუშაოს ანალიზი
|
შემოწმების შედეგების
გაანალიზება,
დაშვებული ხარვეზების გააზრება.
|
დაკვირვება,
ანლიზი,
დასკვნების გაკეთება
|
1
18.03
|
|
4
|
თავი
|
ქიმიური რეაქცია-ენერგიის წყარო
|
18
|
||
1
|
ეგზოთერმული და
ენდოთერმული
რეაქციები
|
ახასიათებს ეგზოტერმულ და ენდოთერმულ რეაქციებს.
წერს თერმოქიმიურ ტოლებს და აწარმოებს
გაანგარიშებებს.
|
მონაცემთა ანალიზი,
ლოგიკური აზროვნება.
|
§11
|
1
22.03
|
2
|
წარმოდგენა
ენერგორესურ
სებზე
|
ასახელებს ენერგორესურსებს,
მსჯელობს მათ თბოშემცველობაზე
|
ინფორმაციის დამუშავება,
დიაგრამაზე მუშაობა,
დასკვნების გამოტანა.
|
§12
|
1
25.03
|
3
|
ნახშირწყალბადების
ზოგადი
დახასიათება.
კლასიფიკაცია
|
ახასიათებს ნახშირწყალბადებს,
ახდენს მათ კლასიფიკაციას,
მსჯელობს მათ შედგენილობაზე.
|
ცოდნის განზოგადება,
ანალიზი.
|
§13
|
1
29.03
|
4
|
ალკანები
|
ადგენს ალკანების ჰომოლოგიური რიგის
ზოგადი ფორმულის
მიხედვით ალკანების
ფორმულებს,
ასახელებს რადიკალებს,
მსჯელობს იზომერიაზე.
|
დაკვერვება,
ანალიზი,
მსჯელობა.
|
1
1.04
|
|
5
|
ალკანების ქიმიური
თვისებები.
|
იცის ალკანების ძირითადი თვისებები,
წერს შეაბამის რეაქციის
ტოლობებს.
|
მსჯელობა,
ანალიზი.
|
1
5.04
|
|
6
|
ალკანების
გამოყენება
|
იცის ალკანების და მისი
ჰალოგენნაწარმების გამოყენება.
|
მსჯელობა,
ცოდნის განზოგადება.
|
1
8.04
|
|
7
|
უჯერი
ნახშიწყალბადები
|
მსჯელობს უჯერი ნახშიწყალბადების -ალკენების და ალკინების შესახებ. იცის
რა გავლენას ახდენს მათ თვისაბებზე ჯერადი ბმები.
|
ლოგიკური აზროვნება,
დასკვნების გაკეთება.
|
1
12.04
|
|
8
|
ციკლოალკანები
|
ახასიათებს ციკლოალკანებს, როგორც ციკლური აღნაგობის ნახშირწყალბადებს.
|
ცოდნის გნზოგადება,
შედარება, ანალიზი.
|
1
15.04
|
|
9
|
არომატული
ნახშიწყალბადები
|
იცის არომატული ნახშირწყალბადების აღნაგობა,
მსჯელობს მათი თავისებურებებზე,
იცის მათი გავრცელება ბუნებაში და გამოყენება.
|
ინფორმაციის დამუშავება,
შედარება,
დასკვნის გაკეთება.
|
1
19.04
|
|
10
|
შემაჯამებელი
გაკვეთილი,
ენერგორესურსები,
ნახშირწყალბადები.
|
მსჯელობს:
ქილიური რეაქცია- ენერგიის წყარო,
აჯამებს ზოგად წარმოდგენებს ნაცშირწყალბადებზე.
|
შედარება,
დისკუსია,
მსჯელობა.
|
1
22.04
|
|
11
|
შემაჯამებელი
მუშაობა
|
თემი შესწავლის შემდეგ
მირებული ცოდნისა და უნარ-ჩვევების გამოყენება.
|
ტესტირება
|
1
26.04
|
|
12
|
ტესტური მუშაობის
შედეგები
|
შემოწმების შედეგების გაანალიზება.
|
დაკვირვება,
ანალიზი,
მსჯელობა.
|
1
28.04
|
|
13
|
აირადი, თხევადი
და მყარი სათბობი
|
ადარებს სხვადასხვა ტიპის საწვავს თბოუნარიანობის მიხედვით.
აღწერს საწვავის მოპოვების გზებს,
მოიპოვებს ინფორმაციას ნავთობის როლზე.
|
ცოდნის ათვისების სამი ფაზა: წვდომა, გავარჯიშება დაუფლება, ექსპერიმრნტზე დაკვირვება.
|
§14
|
1
3.05
|
14
|
საწვავის წვის
პროდუქტები
|
მსჯელობს საწვავის წვის პროდუქტებე, რომელიც იწვევს კლიმატის გლობალურ
ცვლილებას.
|
მონაცემთა ანალიზი.
მსჯელობა.
|
1
6.05
|
|
15
|
გამონაბოლქვი ტოქსიკური ნივთიერებები
|
იცის გამონაბოლქვი ტოქსიკური ნივთიერებების მავნე მოქმედება ცოცხალ სამკაროზე.
მსჯელობს მათი თავიდან აცილების გზებზე.
|
დისკუსია, გსმოსავლის ძიებე, ანალიზი.
|
1
10.05
|
|
16
|
ენერგიის არასტანდატური წყაროები
|
მსჯელობს ენერგიის არასტანდარტურ წყაროებზე.
გლობალური დათბობის თავიდან აცილების გზებზე.
|
ინფორმაციის დამუშავება, დისკუსია, ანალიზი.
|
1
13.05
|
|
17
|
მჟავა წვიმები
|
იცის მჟავა წვიმების გამომწვევიმიზეზებისა და მათი მავნე მოქმედების
შესახებ ცოცხალ სამყაროზე.
|
ინფორმაციის მოძიებე, დისკუსია, ანალიზი.
|
1
17.05
|
|
18
|
შემაჯამებელი მუშაობა
|
თემის შესწავლის შემდეგ მიღებული ცოდნისა და უნარ-ჩვევების გამოყენება.
|
ტესტირება
|
1
20.05
|
|
19
|
გავლილი მასალის შეჯამება
|
აჯამებს ცოდნას განლილ მასალაზე.
|
ცოდნის განზოგადება,
მსჯელობა, დასკვნის გაკეთება.
|
1
24.05
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий