თემატური გეგმები








                         სასწავლო დროის განაწილება თემების მიხედვით
   66 აკადემიური საათი
   მე-9 კლასი
   საგანი: ქიმია
   მასწავლებელი: ლუკაშევსკაია ნატალია
#
გაკვეთილის თემა
მისაღწევი შედეგები




აქტივობები

დავალება
და
დრო
საათ.
რაოდ.



გამეორება
იცის
ატომის და მოლეკულის განმარტება. ვალენტობა.

მარტივი და რთული ნივთიერება. ოქსიდები, მჟავები, ფუძეები, მარილები.

ქიმიური რეაქციის ტიპები:
შეერთების, დაშლის , ჩანაცვლების, მიმოცვლის.


მე-8 კლ. მასალები
5
17.09
21.09
24.09
28.09
1.10
#1
თავი
რაოდენობრივი თანაფარდობანი ქიმიაში


18სთ.
1
მოლი
იცის
ნივთიერების საზომი ერთეული-მოლი.

ქიმ.ტოლობაში მოლეკულების ან ატომების თანაფარდობა შესაბამისი მოლური თანაფარდობას ტოლია.
ლოგიკური აზროვნება,
მსჯელობა,
ანალიზი.
§1
2
5.10
8.10
2
მოლური მასა
იყენებს მოლური მასის ცნებას ამოცანების ამოხსნისას.
გამოთვლის ნივთიერების მოლურ მასას.
 გამოთვლის გარკვეული რაოდენობის ნივთიერბის მასას და რაოდენობის მიხედვით განსაზღვრავს უცნობი ნივთიერების მოლურ მასას.
მსჯელობა,
ანალიზი,
დასკვნების გაკეთება.







§2
1
12.10

3
გაანგარისება ქიმიური ფორმულებს მიხედვით.
ფორმულის დადგენა.
პრაქტიკუმი 1.

ხსნის ამოცანებს ფორმულების მიხედვით
ლოგიკური აზრონება, მონაცემთა ორგანიზება,
წინმსწრები ცოდნის აქტივირება.
პრაქტიკუმი
        #1
2
15.10
19.10
4
გაანგარიშებები ქიმიური ტოლობების მიხედვით
პრაქტიკუმი 2


ამოცანებს გაანგარიშებს ქიმიურ ტოლობების მიხედვით.
კრეატიული, შემოქმედებითი აზროვნება, ცოდნის გამოყენება პრობლემის გადასაწყვეტად.
ანგორითმის გამოყენებით ამოცანების ამოხსნა.
პრაქტიკუმი
        #2
2
22.10
26.10
5
ავოგადროს კანონი.
მოლური მოცულობა.
გაანგარიშების დროს იყენებს ავოგადროს კანონს და გამოთვლის სხვადასხვა აირის მოლურ მოცულობას ერთნაირ პირობებში,
რომელიმე აირის მოცულობას სხვადასხვა პირობებში.
დაკვირვება, ანალიზი,
კრიტიკული აზროვნება, ცოდნის პრაქტიკაში  გამოყენება.


§3
1
29.10
6
აირთა მოცულობითი თანაფარდობანი ქიმიური რეაქციაში.
იცის, რომ აირების მოლური თანაფარდობანი ქიმიური რეაქციის დროს მოცულიბითი თანაფარდობას ტოლოია.
გამოთვლითი ამოცანების ამოხსნა.
შემოქმედებითი აზროვნება.



1
2.11
7
აირების ფარდობითი სიმკვრივე
მსჯელობითმიდის დასკვნამდე, რომ აირების  სიმკვრივეთა ფარდობა მათი მოლური მასების ფარდობა.
ცოდნის ტრანსფერი-კავშირი ფიზიკასთან.
მონაცემთა ანალიზი,
შემოქმედებითი აზროვნება



1
5.11
8
გაანგარიშებითი ამოცანების ამოხსნა ავოგადროს კანონისა და მისი შედეგების  გათვალისწინებით. პრაქტიკუმი3

იცის ავოგადროს კანონი და მისგან გამომდინარე შედეგები, რის სფუძველზე აწარმოებს გაანგარიშებებს.
ლოგიკური აზროვნება, ცოდნის გამოყენება პრობლემის გადასაჭრელად.



პრაქტიკუმი
       #3
2
9.11
12.11
9
ამოცანები დამოუკიდებელი მუშაობისათვის
ხსნის ამოცანებს ,
თეორიურ ცცოდნას იყენებს პრაქტიკაში.
დაკვირვება, ანალიზი, კრიტუკული აზროვნება.


2
16.11
19.11
10
თემის განზოგადება
მიღებული ცოდნის  გააზრება და განმტკიცება.
მსჯელობს ფა ტესტების საშუალებით ამოწმებს ცოდნას.
დაკვირვება,
დასკვნების გაკეთება.

2
22.11
26.11
11
შემაჯამებელი მუშაობა
თემის შესწავლის შემდეგ მიღებული ცოდნისა და უნარ-ჩვევების გამოყენება.

ტესტირება

1
30.11
12
ტესტური მუშაობის ანალიზი
ტესტური მუშაობის შედეგების ანალიზი,
დაშვებული შეცდომების გააზრება.

დაკვირვება,
ანალიზი,
დისკუსია,
აზრების გამოთქვა,
დასკვნების გაკეთება.


1
3.12
#2
თავი
მეტალები და არამეტალები



3
1









მეტალები,
არამეტალები.
ფიზიკური
თვისებები.






განასხვავებს მტალურ და არამეტალურ ელემენტებს.
აღწერს მეტალების და არამეტალების საერთო თვისებებს. მსჯელობს მათ შორის მსგავსება-განსხვავებაზე.
გამოავლენს ზოგად
კანონზომიერებებს.

მსჯელობა,
დაკვირვება,
დასკვნის გაკეთება.






§4









1
7.12








2







წარმოდგენა
შენადნობებზე






ასახელებს შენადნობებს და
მსჯელობს მათ თვისებებზე
იცის მათი გამოყენების
სფეროები.


დაკვირვება,
მონაცემების
ანალიზი.





§5







1
10.12






3





წარმოდგენა
მეტალთა
კოროზიაზე
იცის კოროზიის გამომწვევი
მიზეზები და მათთან
ბრძოლის საშუალებები.


მსჯელობა,
განზოგადება,
სისტემატიზაცია.
§6
1
14.12
#3
თავი
არაორგანული ნაერთთა
კლასები




22
1
ოქსიდები
ადგენს ოქსიდების ფორმულებს ვალენტობის
მიხედვით,
მსჯელობს მათ ნომენკლატურაზე და ფიზიკურ თვისებებზე.

სქემებზე და ტექსტზე მუშაობა,
დისკუსია,
შედარება/ მოდელების აგება.

§7
1
17.12
2
ოქსიდების ქიმიური თვისებები
იცის
ოქსიდების ქიმიური
თვისებები,
წერს რეაქციის ტოლობებს,
ატარებს ექსპერიმენტს,
განაზოგადებს მიღებულ
შედეგებს.

ექსპერიმენტზე დაკვირვება,
ექსპერიმენტის ჩატარება,
დასკვნის გამოტანა.

2
21.12
24.12
3



4
შემაჯამებელი მუშაობა


ტესტური სამუშაოს ანალიზი

თემის შესწავლისშემდეგ მიღებულუ ცოდნისა და უნარ-ჩვევების გამოყენება.

დაშვეული უზუსტობების
გააზრება.



ტესტირება



დაკვირვება,
ანალიზი,
დასკვნების გამოტანა.



1
28.12


1
17.01
5
ამფოტერული ოქსიდები,
ოქსიდების მიღება.
იცის რა განაპირობებს ოქსიდების ამფოტერობას,
წერს რეაქციის ტოლობებს,
იცის ოქსიდების მიღების ხერხები.
მონაცემების ანალიზი,
დასკვნების გამოტანა,
მიზეზ-შედეგობრივი
კავშირის დადგენა.


2
21.01
24.01
6
ფუძეები.ქიმიური
თვისებები.
იცის ფუძეების ქიმიური თვისებები,
ადგენს შესაბამის რეაქციის
ტოლობებს,
აკვერდება ექსპერიმრნტს,
აანალიზებს მიღებულ შედეგებს.
ექსპერიმენტზე
დაკვერვება,
ანალიზი, შედეგების განზოგადება,
ცოდნის გამოყენება ექსპერიმენტული
ამოცანების ამოხნისას.

§8
1
28.01

7
ამფოტერული ჰიდროქსიდები
განასხვავებს ამფოტერულ
ჰიდროქსიდებს და ფუძეებს, ატარებს ცდებს ამფოტერობაზე,
წერს შესაბამის რეაქცის ტოლობებს.

ინფორმაციის მიწოდება,
დისკუსია,
ექსპერიმენტზე დაკვირვება.


1
1.02
8
ფუძეების მიღება
იცის ფუძეების მიღების ხერხები,
წერს შესაბამის რეაქცის
ტოლობებს,
მსჯელობს ფუძეების გამოყენებაზე.

ინფორმაციის მიწოდება,
დისკუსია,
ექსპერიმენტზე დაკვირვება.


1
4.02
9





მჟავების კლასიფიკაცია,
ფიზიკური
თვისებები.


მსჯელობს მჟავების კლასიფიკაციაზე, მჟავადან გამოყობს მჟავურ
ნაშთს და განსაზღვრავს
მის ვალენტობას.

დაკვირვება,
ანალიზი,
მსჯელიბა.



§9
1
8.02




10
მჟავების ქიმიური თვისებები
მსჯელობს მჟავების ქიმიურ თვისებებზე,
წერს რეაქციის ტოლობებს,
განიხლავს მიმდინარეობის პირობებს.
მსჯელობა,
ლოგიკური აზროვნება,
ექსპერიმენტის მიხედვით დასკვნის გაკეთება.


1
11.02
11
მჟავების მიღება
ასახელებს მჟავების მიღების მეთოდებსა და მსჯელობს მასზე.

ანალიზი,
დაკვირვება,
ანზოგადება.

1
15.02
12
მარილები
მსჯელობს მარილების შედგენილობაზე და სახელწოდებებზე

შედარება,
ანალიზი,
დასკნის გაკეთება.
§10
1
18.02
13
მარილების ქიმიურური
თვისებები
იცის მარილების ქიმიური თვისებები.
მსჯელობს მისი მიმდინარეობის პირობებზე.

ექსპერიმენტზე
დაკვირვება,
მსჯელობა.
§10
1
22.02
14
მარილების მიღება
აანალიზებს რთული ნივთიერების კლასების თვისებებს,
ანალიზის საფუძველზე
ადგენს მარილების მიღების ხერხებს.

დაკვირვება,
ანალიზი,
განზოგადება,
დასკვნის გამოტანა.

1
25.02
15
მჟავა და ფუძე მარილები
ასახელებს მჟავა და ფუზე მარილებს,
სჯელობს მათ შედგენილობაზე,
იცის მათი დასახელება.

განზოგადება,
მონაცემთა ანალიზი.

1
1.03
16





17
კავშირი
ნაერთთა კლასების შორის



თემის
განზოგადება
იციც ნაეთთა კლასების თვისებები და ამის საფუძველზე ადგენს კავშირს მათ შორის,
წერს რეაქციის ტოლობებს.

მსჯელობს და ტესტების საშუალებით ამოწმებს ცოდნას.
დისკუსია,
დაკვირვება,
შედარება,
კავშირის დადგენა.

დაკვირვება,
ანალიზი.

1
4.03




1
12.03
18
შემაჯამებელი
მუშაობა
თემის შესწავლის შემდეგ
მიღებუკი ცოდნისა და უნარ-ჩვევების გამოყენება.

ტესტერება.

1
15.03
19
შემაჯამებელი
სამუშაოს ანალიზი
შემოწმების შედეგების
გაანალიზება,
დაშვებული ხარვეზების გააზრება.

დაკვირვება,
ანლიზი,
დასკვნების გაკეთება

1
18.03
4
თავი
ქიმიური რეაქცია-ენერგიის წყარო



18
1
ეგზოთერმული და
ენდოთერმული
რეაქციები
ახასიათებს ეგზოტერმულ და ენდოთერმულ რეაქციებს.
წერს თერმოქიმიურ ტოლებს და აწარმოებს
გაანგარიშებებს.

მონაცემთა ანალიზი,
ლოგიკური აზროვნება.
§11
1
22.03
2
წარმოდგენა
ენერგორესურ
სებზე
ასახელებს ენერგორესურსებს,
მსჯელობს მათ თბოშემცველობაზე
ინფორმაციის დამუშავება,
დიაგრამაზე მუშაობა,
დასკვნების გამოტანა.

§12
1
25.03
3
ნახშირწყალბადების
ზოგადი
დახასიათება.
კლასიფიკაცია
ახასიათებს ნახშირწყალბადებს,
ახდენს მათ კლასიფიკაციას,
მსჯელობს მათ შედგენილობაზე.

ცოდნის განზოგადება,
ანალიზი.
§13
1
29.03
4
ალკანები
ადგენს ალკანების ჰომოლოგიური რიგის
ზოგადი ფორმულის
მიხედვით ალკანების
ფორმულებს,
ასახელებს რადიკალებს,
მსჯელობს იზომერიაზე.

დაკვერვება,
ანალიზი,
მსჯელობა.

1
1.04
5
ალკანების ქიმიური
თვისებები.
იცის ალკანების ძირითადი თვისებები,
წერს შეაბამის რეაქციის
ტოლობებს.

მსჯელობა,
ანალიზი.

1
5.04
6
ალკანების 
გამოყენება
იცის ალკანების და მისი
ჰალოგენნაწარმების გამოყენება.


მსჯელობა,
ცოდნის განზოგადება.

1
8.04
7
უჯერი
ნახშიწყალბადები
მსჯელობს უჯერი ნახშიწყალბადების -ალკენების და ალკინების შესახებ. იცის რა გავლენას ახდენს მათ თვისაბებზე ჯერადი ბმები.
ლოგიკური აზროვნება,
დასკვნების გაკეთება.


1
12.04
8
ციკლოალკანები
ახასიათებს ციკლოალკანებს, როგორც ციკლური აღნაგობის ნახშირწყალბადებს.

ცოდნის  გნზოგადება,
შედარება, ანალიზი.

1
15.04
9
არომატული
ნახშიწყალბადები
იცის არომატული ნახშირწყალბადების აღნაგობა,
მსჯელობს მათი თავისებურებებზე,
იცის მათი გავრცელება ბუნებაში და გამოყენება.

ინფორმაციის დამუშავება,
შედარება,
დასკვნის გაკეთება.

1
19.04
10
შემაჯამებელი
გაკვეთილი,
ენერგორესურსები,
ნახშირწყალბადები.
მსჯელობს:
ქილიური რეაქცია- ენერგიის წყარო,
აჯამებს ზოგად წარმოდგენებს ნაცშირწყალბადებზე.

შედარება,
დისკუსია,
მსჯელობა.

1
22.04
11
შემაჯამებელი
მუშაობა
თემი შესწავლის შემდეგ
მირებული ცოდნისა და უნარ-ჩვევების გამოყენება.

ტესტირება

1
26.04
12
ტესტური მუშაობის
 შედეგები
შემოწმების შედეგების გაანალიზება.

დაკვირვება,
ანალიზი,
მსჯელობა.



1
28.04
13
აირადი, თხევადი
და მყარი სათბობი
ადარებს სხვადასხვა ტიპის საწვავს თბოუნარიანობის მიხედვით.
აღწერს საწვავის მოპოვების გზებს,
მოიპოვებს ინფორმაციას ნავთობის როლზე.

ცოდნის ათვისების სამი ფაზა: წვდომა,  გავარჯიშება დაუფლება, ექსპერიმრნტზე დაკვირვება.
§14
1
3.05
14
საწვავის წვის
პროდუქტები



მსჯელობს საწვავის წვის პროდუქტებე, რომელიც იწვევს კლიმატის გლობალურ ცვლილებას.
მონაცემთა ანალიზი.
მსჯელობა.

1
6.05
15
გამონაბოლქვი ტოქსიკური ნივთიერებები
იცის გამონაბოლქვი ტოქსიკური ნივთიერებების მავნე მოქმედება ცოცხალ სამკაროზე.
მსჯელობს მათი თავიდან აცილების გზებზე.

დისკუსია, გსმოსავლის ძიებე, ანალიზი.

1
10.05

16
ენერგიის არასტანდატური წყაროები
მსჯელობს ენერგიის არასტანდარტურ წყაროებზე.
გლობალური დათბობის თავიდან აცილების გზებზე.

ინფორმაციის დამუშავება, დისკუსია, ანალიზი.

1
13.05
17
მჟავა წვიმები
იცის მჟავა წვიმების გამომწვევიმიზეზებისა და მათი მავნე მოქმედების შესახებ ცოცხალ სამყაროზე.

ინფორმაციის მოძიებე, დისკუსია, ანალიზი.

1
17.05
18
შემაჯამებელი მუშაობა
თემის შესწავლის შემდეგ მიღებული ცოდნისა და უნარ-ჩვევების გამოყენება.

ტესტირება

1
20.05
19
გავლილი მასალის შეჯამება
აჯამებს ცოდნას განლილ მასალაზე.

ცოდნის განზოგადება,
მსჯელობა, დასკვნის გაკეთება.

1
24.05


Комментариев нет:

Отправить комментарий